member baru !!

Saturday, December 17, 2011

politik malaysia


hai readers,

tajuk kemain lagi. macam aku dah cukup umur nak mengundi kan.

biasa la tu, nak jugak ambik tau sikit2 pasal politk ni.

aku mula ambik tau pasal politik ni masa aku form 3, masa tu PRU ke-12 kan.

memang bendera parti kerajaan dengan pembangkang merata rata wa cakap lu.


UMNO



PAS (i love u nik aziz)

tak tengok media lagi, pong pang pong pang politik.

>dapat saja dekat kita, kita akan transformasi !!



>dapat kat kita, kita akan bela rakyat !!



>dapat kat makcik, makcik senyum jeee :)


semua nak menang, ofkos la kan. sapa la yang habiskan RM 10,000 ribu masuk bertanding then sesaja kalahkan diri dengan teruk untuk sedekah duit tu kat SPR. =="

tapi itu cerita 2008, masa aku form 3, masa paklah jadi PM, masa rosmah tak jadi first lady of malaysia public figure, masa BN masih pegang kedah.

oke cukup.

apa yang aku nak cerita sangat ni? tetiba masuk bab politik kan, tebiat ka aku nih??

aku tau aku hensem, tolong jangan puji lagi. (hahahaha)

back to the topic, politik malaysia kan.

dulu aku rajin gak follow pasal politik ni, kat rumah bapak aku beli metro je. and harakah..

jadi untuk lebih adil, aku akan baca paper utusan dengan berita harian kat sekolah.

dari situ boleh la nak buat perbandingan kan, blog2 kat internet pun aku follow jugak.

tak kira pro-kerajaan atau pro-pembangkang, dua2 aku follow. stalker part time kan.


bak kata pepatah tuntutlah ilmu sampai ke negeri uganda.

err, nak bagi nampak yang kita kena tuntut ilmu sampai bila2 la kot..hehehe

jadi,apa yang aku cuba sampaikan?

senang, sebelum buat apa2 statement..

kaji dulu both side, jangan main taip ja.

takut nanti timbul bibit bibit pergaduhan. ayat xboleh nak novel lagi.

oke la, semua dah besar kan. pandai2 la pikir, bubye readerssss :)




No comments: