member baru !!

Friday, December 16, 2011

susahnya bekerja

wah, new look nampak dashboard ni. gabak kemain lagi, dia pun nak hijrah agaknya.

(ala sebelum ni aku yang bising2 kenapa kotak nak tulis new post kecik macam dompet wardat, hahaha)

oke cukup setakat tu.

hai readers, tu pun kalau ada yang sudi baca la blog ni.

hows life? ada baik ka? good, same goes to meee..

aku tengah cuti hujung tahun lagi, maklum la budak sekolah kan. and aku saja try mintak kerja kat tesco belakang rumah aku tu. okefine, tak la betul2 belakang rumah aku. berhampiran rumah aku la senang.



(takleh nak up sikit, hahaha)

tu pun sebab nak teman matmin, khalis n shafuan mintak kerja. memandangkan rumah aku dekat situ then kalau balik rumah terus pun bukan ada apa yang menarik (sial la kau, home sweet home kotttt) aku pun follow la depa pi tesco tu.

bak kata m.nasir, alang2 menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal jalan.

sori bang, terubah sikit lagu anda. don't sue me okayyy :)




aku pun ambik la borang interview tu and fill fill fill the form. ambooih kemain lagi fill sampai 3 kali. nak tunjuk betapa yakinnya aku semasa fill fill fill borang tersebut.

damn, banyak pulak tesco ni tanya. dah habis fill fill fill the form tu, kena tunggu team leader pula datang interview. masa tu kat kantin, perut tengah mendendangkan lagu julia perez yang paling latest iaitu ' coli gue ada laser, kau ade? '




(tak payah google, sampai mati pun takkan jumpak lagu tu. hahaha)

gila tunggu macam suami tunggu bini kedua bersalin ja.

after a few hours, datang la kak yus merangkap bakal team leader meng'interview' kami
to be honest, dekat 2 jam la kami tunggu tu. macam syilake..

tau dia tanya apa?

>semua ada transport sendiri kan?

>ada fon sendiri kan?

>betul2 nak kerja ni?

>nanti tunggu kami telefon kamu semua untuk panggil kerja okayy.

then dia blah.

ceh, ingat interview teruk2.

(wey ingat hang student Ph.d ka nak interview teruk2)

kami apply kerja > 12 november
tesco telefon > 14 november
suruh dtg kerja > 15 november

gila, cepat pelik ni. dah la aku x cuti sekolah lagi time tu. aku gitau la pak aku yang aku mintak kerja kat tesco and dapat.

seriously, sebulan lebih kat umah. aku nak buat apa kan. daripada aku menonong habes duit mak bapak baik datang kerja, dapat gak duit dengan usaha sendiri.




kelass kau syamsul . .

nak dijadikan cerita aku dengan 3 orang lagi kawan aku dapat jadi cashier kat situ.

x susah sangat pun, cuma kena face dengan customer yang beraneka ragam ja.

jadi cashier tesco, tiap2 hari aku pegang duit ribu-riban. paling sikit aku collect RM 11,000. paling banyak RM 26,000.

tapi kan, serius takdak nafsu tengok duit banyak2 camtu. kadang2 terfikir gak camna orang yang kaya gila babi boleh tidur malam malam ??

sepanjaaaaang aku jadi cashier tu, dah banyak perangai orang yang aku jumpak. ada yang baik, ada yang macam pelaq, ada yang cerewet nak mati, ada yang cool, ada yang senyummm, ada yang tak reti nak ucap terima kasih and senyum langsung.




paling benci dengan yang tak reti senyum tu. balik negara sendiri la wey, dah la menumpang. racist kan? hahaha


tau sebab pa aku kerja? hehehe, senang cakap aku nak beli corby la.

ni idaman hati ni..


RM 300

next week ea laling, sabar ea. muahhhhhhhhhhh. hahaha

oke la tu, bubye readerssss :)

No comments: